divendres, 1 d’octubre de 2021

 

EL JOC LLIURE PERMET ALS INFANTS APRENDRE?

 

Quan vam decidir aplicar la metodologia de joc lliure a la llar, sabíem que sorgirien dubtes, i que sovint hauríem de justificar la gran pregunta: Però no fan res aquests infants?

Jugar de manera lliure, espontània i autònoma, sense directrius, evitant dir a l’infant què ha de fer i quan ho ha de fer és el millor regal que els podem oferir. Els donem la possibilitat d’escollir, de descobrir, de ser els vertaders protagonistes del seu aprenentatge i nosaltres, ser els  acompanyants d’aquest procés on és important actuar de manera indirecta, sense intervenir constantment.

Són ells, com a individus competents i dignes d’atenció, els que marquen el ritme, els que van donant valor a les curiositats, a les necessitats i als interessos.

Com a professionals partim d’un pilar fonamental: confiar en la gran capacitat dels infants per a desenvolupar-se, entenent l’activitat autònoma com la regla principal de l’aprenentatge i oferint llibertat d’actuació com una eina imprescindible per a fomentar la creativitat.

La màxima importància ha de ser el seu benestar físic i emocional. Deixar fer permet a l’infant sentir-se lliure! Sovint interpretem una producció feta per l’infant com el resultat d’allò que està aprenent, però res més lluny de la realitat. El més important és el procés, el màgic camí que ha anat recorrent per arribar a adquirir un aprenentatge.

Creiem en un desenvolupament global de l’infant, en el valor de tots aquells aprenentatges significatius i quotidians i sobretot, en les rutines diàries com a eix educatiu fonamental.  

 



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada